Mateusz Franczak
+ Ewa Sad
data:
20 IV 2024 sob. 20:00
Mateusz Franczak – multiinstrumentalista, wokalista, improwizator, tworzący solo oraz w ramach zespołów (m.in. Giorgio Fazer, HOW HOW i Daktari). Współpracował z takimi muzykami jak: Hugo Race, Piotr Kurek, Paweł Szamburski, Patryk Zakrocki, Hubert Zemler i Resina. Współtwórca i uczestnik wielu interdyscyplinarnych projektów artystycznych oraz warsztatów. Występował na wielu festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą (m.in. Niemcy, Holandia, Wielka Brytania, Korea Południowa, Włochy i Ukraina), takich jak: Eurosonic Noorderslag, OFF Festival, Enea Spring Break, Zandari Festa, JazzFest Berlin, c/o pop Festival, Liverpool Sound City czy Open’er Festival.
W ciągu ostatnich kilku lat nagrał dwa albumy solowe, które spotkały się z dużym zainteresowaniem publiczności i krytyków – były m. in. płytami tygodnia w Programie Alternatywnym Agnieszki Szydłowskiej, czy płytami tygodnia w Co Jest Grane Gazety Wyborczej. Znalazły się również w wielu podsumowaniach najlepszych albumów lat 2016 i 2018. Oba albumy są dostępne zarówno w postaci fizycznej (CD, LP), jak i we wszystkich serwisach streamingowych. Jego muzyka znalazła się na ścieżce dźwiękowej do filmu Doroty Proby „Między nami” (2020), który dostał Nagrodę dla Najlepszego Filmu Polskiego na festiwalu Millenium Docs Against Gravity 2020
Artysta kończy obecnie prace nad nowym albumem, którego zapowiedzią jest opublikowany w styczniu 2023 singiel „Lepiej”, do którego teledysk stworzył Miron Grzegorkiewicz.
Wybrana dyskografia:
Daktari „This is the last song I wrote about Jews. Vol. 1”, Multikulti, 2011
HOW HOW „Flickers”, Antena Krzyku, 2011
Daktari „I Travel Within My Dreams With a German Passport”, Circon Int., 2013
HOW HOW „Knick-Knack”, FYH! Records, 2013
Daktari „Lost Tawns”, Multikulti 2014
HOW HOW Knick-Knack 2″, FYH! Records, 2014
Mateusz Franczak „long story short”, too many fireworks records, 2016
Pure Phase Ensemble 5 ft. Hugo Race „Live at Spacefest!”, Nasiono Records, 2016
Warsaw Improvisers Orchestra „CSW 14_03_2015”, Fundacja SŁUCHAJ!, 2016
Giorgio Fazer „Gorzki to chleb jest polskość”, too many fireworks records, 2017
Mateusz Franczak „Night-night”, too many fireworks records, 2018
Giorgio Fazer „Live at Alchemia”, too many fireworks records, 2019
Giorgio Fazer „Odarci z godności”, Nagrania Somnambuliczne, 2020
Giorgio Fazer „Gdy rozum śpi”, Requiem Records, mAtter, 2021
HOW HOW „Flickers”, Antena Krzyku, 2011
Daktari „I Travel Within My Dreams With a German Passport”, Circon Int., 2013
HOW HOW „Knick-Knack”, FYH! Records, 2013
Daktari „Lost Tawns”, Multikulti 2014
HOW HOW Knick-Knack 2″, FYH! Records, 2014
Mateusz Franczak „long story short”, too many fireworks records, 2016
Pure Phase Ensemble 5 ft. Hugo Race „Live at Spacefest!”, Nasiono Records, 2016
Warsaw Improvisers Orchestra „CSW 14_03_2015”, Fundacja SŁUCHAJ!, 2016
Giorgio Fazer „Gorzki to chleb jest polskość”, too many fireworks records, 2017
Mateusz Franczak „Night-night”, too many fireworks records, 2018
Giorgio Fazer „Live at Alchemia”, too many fireworks records, 2019
Giorgio Fazer „Odarci z godności”, Nagrania Somnambuliczne, 2020
Giorgio Fazer „Gdy rozum śpi”, Requiem Records, mAtter, 2021
Facebook: https://www.facebook.com/franczakmateusz
Instagram: https://www.instagram.com/mateuszfranczak/
Bandcamp: https://mateuszfranczak.bandcamp.com
Youtube: https://www.youtube.com/mateuszfranczakmusic
Spotify: https://open.spotify.com/artist/5ZDKs5M3A8Y9znn1uWmxzH
Instagram: https://www.instagram.com/mateuszfranczak/
Bandcamp: https://mateuszfranczak.bandcamp.com
Youtube: https://www.youtube.com/mateuszfranczakmusic
Spotify: https://open.spotify.com/artist/5ZDKs5M3A8Y9znn1uWmxzH
***
Ewa Sad – jest producentką i artystką wizualną, której ulubionym medium są piosenki (i teledyski). Jej muzyka to nieoczywista mieszanka gatunkowa, oparta na elektronicznym brzmieniu i gitarze basowej, z wciągającymi i bogatymi w warstwę znaczeniową tekstami. Dawniej połowa duetu Sorja Moja i twórczyni projektu Mom Dad My Band, w którym „biurokratycznym” podstępem angażuje rodziców w wykonywanie swoich licealnych piosenek.
Obecnie związana z Warszawskim kolektywem Polonia Disco i berlińskim chórem BWKŁS. Mogliśmy usłyszeć ją m.in na OFF Festiwalu, Soundrive, Great September. Jej ambasadorami byli już: Kstyk, Tygrysy Records, Tim Koh, a obecnie enjoy life i tajemniczy label Polish Subtitles, w których, łączonym wydawnictwem niedawno ukazała się jej solowa płyta BUM BUM. Na koncertach często towarzyszą jej wizualizacje Dominika Nawrockiego (@sesimen).
Obecnie związana z Warszawskim kolektywem Polonia Disco i berlińskim chórem BWKŁS. Mogliśmy usłyszeć ją m.in na OFF Festiwalu, Soundrive, Great September. Jej ambasadorami byli już: Kstyk, Tygrysy Records, Tim Koh, a obecnie enjoy life i tajemniczy label Polish Subtitles, w których, łączonym wydawnictwem niedawno ukazała się jej solowa płyta BUM BUM. Na koncertach często towarzyszą jej wizualizacje Dominika Nawrockiego (@sesimen).
Wybrane mikrorecenzje (źródło: YouTube)
„obora” – jaro18
„bez sensu” nypel5745
„po wiadrze” – Exploring Boys
„doskonały offbeat, macie chuja w uszach.” – GOOD AS CHICKEN SOUP
„Ale spizgany mogę to słuchać” – lemvn
—
„Hipnotyczny, rzadki gatunek. Należy dbać i chronić” – Marcin Tercjak
„obora” – jaro18
„bez sensu” nypel5745
„po wiadrze” – Exploring Boys
„doskonały offbeat, macie chuja w uszach.” – GOOD AS CHICKEN SOUP
„Ale spizgany mogę to słuchać” – lemvn
—
„Hipnotyczny, rzadki gatunek. Należy dbać i chronić” – Marcin Tercjak
1 / 2