Ogoya Nengo
The Dodo Women's Group
+ The Kurws
+ UZS
Choć Ogoya Nengo już jako 13-letnia dziewczynka zyskała swój obecny pseudonim, który oznacza nic innego, jak przymiotnik „Drogocenna”, jej muzyka przez dekady stanowiła lokalny kenijski ewenement. Ukryty skarb, z którym obcowali jedynie jej rodzina, sąsiedzi, później uczestnicy ceremonii weselnych i pogrzebowych, na które zapraszano „Drogocenną”. Nie można również pominąć faktu, że prezentowany przez Ogoya Nengo styl zwany dodo to gatunek wymierający. Czy można wyobrazić sobie bardziej mistyczny kontekst sztuki?
Po latach, a nawet to bardziej trafne określenie po dekadach, „Drogocenna” wreszcie mogła zaświecić pełnym blaskiem swego talentu w Europie. W ramach promocji debiutanckiego albumu albumu „Rangala – New Recordings From Siaya County, Kenya” (wyd. Honest Jon), który wyprodukowali Stefan Schneider (Mapstation i To Rococo Rot) oraz współodkrywca jej talentu na albumie „Kenya Sessions” Sven Kacirek,kenijska weteranka wystąpi 18 listopada.
Artystce towarzyszyć będzie chór wokalistek The Dodo Women’s Group, a koncert będzie zbudowany na najbardziej archaicznym, ale też najmocniejszym w swoim wyrazie instrumentarium: głosie i rytmie. Wyświechtany slogan „ponadczasowości” w przypadku muzyki Ogoyi Nengo jest jak najbardziej zasadny.
KURWS(the) Kurws powstało w maju 2008 roku, jako nieoczekiwana konsekwencja sesji ping pongowej. Od tamtego czasu wspólnie poszukują, nie tyle w obszarach konkretnego gatunku, co u podstaw rockowego âtworzywa”, ekspresji i brzmień. To warsztat pracy gdzie improwizacje przenikają się z kompozycjami, które są zastygłym w formie zapisem procesu ich powstawania. Za pomocą repetycji, rekombinacji, wariacji i kontrastów igrają z pamięcią i oczekiwaniami. Post punk, krautrock, rock in opposition, funk, no wave – sposoby grania, motywy, riffy, które słyszeliśmy nie jeden raz, zaprezentowane są w zupełnie innych kontekstach – tutaj są wypreparowane z oryginalnego otoczenia, umieszczone obok siebie, użyte na nowy sposób, poddane dekonstrukcji i swoistej destylacji. Zadebiutowali w 2011 roku albumem „Dziura w getcie” (Qulturap, Oficyna Biedota, Trująca Fala, Blinded), który doczekał się swojej amerykańskiej edycji nakładem Bat Shit Records. Zagrali dziesiątki koncertów w całej Europie. Wierni poplecznicy ducha DIY. W 2014 roku ukazuje się ich drugi album „Wszystko co stałe rozpływa się w powietrzu”.
UKRYTE ZALETY SYTEMU
facebook : youtube : soundcloud